Handlevognen lastes inn  

Personvern

Personvern

Kort info om personopplysninger og hvordan de håndteres

Når du overlater din personlige informasjon til Happy Yachting, er det viktig for oss at denne informasjonen skal være trygg. Vi kjører kontinuerlig en rekke sikkerhetstiltak for at disse skal ivaretas ihht gjeldende lovgivning. Persondata håndteres ihht GDPR.

Når du legger inn bestillingen din eller oppretter en ordre eller konto, så samtykker du i at vi lagrer og bruker denne informasjonen din for å tilby de tjenestene vi leverer på en god måte.

 

Hva er persondata?

Personlige data er informasjon og data som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person. Eksempler på personlig informasjon er navn, personnummer, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Det kan også gjelde IP-adresse o.l.

 

Hvilke persondata samles inn og hvorfor?

Når du blir kunde hos Happy Yachting, lagres kun kontaktopplysninger som er nødvendig for å kunne yte normalt kundeservice. Data som lagres, med mindre annet er naturlig eller samtykket til, er normalt navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Vi samler også informasjon om leveringsmetode, utleveringssted og IP-adresse. Kjøpsavtalen som inngås ved kjøp, utgjør det juridiske grunnlaget for behandling av dine personlige opplysninger.

 

Informasjon om produkter og tjenester

Vi bruker personlige opplysninger for å kunne kommunisere på en god måte med kundene. Du kan når som helst be oss slette personopplysning og naturligvis til enhver tid avslutte abonnement på f.eks. nyhetsbrev.

Vi vil ikke utlevere din informasjonen til tredjepart.

 

Levering

Våre leveringspartnere får naturligvis tilgang til din leveringsinformasjon oppgitt ved bestilling for å kunne levere forsendelsen til deg. Data som deles med leveringspartner er kun navn, adresse og i enkelte tilfeller epost/mobilnr for sending av sporingsinfo og henting.

 

Cookies / Google / Facebook

Vi deler analysedata gjennom tredjeparts cookies for markedsføring og webanalyse for å forbedre tjenestene våre. Det er vanlig praksis blant nettbutikker for å kunne veilede kunder på en mer hensiktsmessig måte. Dette må imidlertid aktivt samtykkes fra kunde. Når det gjelder cookies, så vil denne dataen ikke kryss-sjekkes med navn/identitet, men kun være en hjelp for nettbutikken å se hvilke varer som er mest interessante for din IP-adresse.

Vi bruker Google Analytics-analyseverktøy til å forbedre innhold, navigering og struktur på nettbutikken. Analyseverktøyet bruker JavaScript og informasjonskapsler(cookies) og informasjonen om din bruk er anonym, med unntak av IP-adresse.

For å unngå at din IP-informasjon lagres, kan du velge å ikke godta informasjonskapsler(cookies) i nettleseren din.

 

Direktemarkedsføring

For å kunne sende deg informasjon om våre produkter, kampanjer og tjenester, så benytter vi oss av eksternt system for utsending av nyhetsbrev. Der lagrer vi din e-postadresse. Du kan når som helst avbryte ditt abonnement på dette nyhetsbrevet vedå klikke på avmeld-linken i bunnen av nyhetsbrevet eller ved å kontakte vårt kundesenter.

  

Svindel og kriminalitet

På forespørsel kan vi bli pålagt å utlevere visse data til f.eks. politiet i forbindelse med etterforsking av svindel og kriminelle handlinger.

 

Hvor lenge lagrer vi din personlige informasjon

Vi lagrer personopplysninger så lenge det er hensiktsmessig og naturligvis ikke lengre enn juridisk og regnskapsmessig nødvendig.

 

Slik beskyttes din personlige informasjon

Vi har en rekke sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data mot tap, misbruk og uautorisert tilgang. Antall personer som har tilgang til dine personlige opplysninger er begrenset og alle disse har både taushetsplikt og fått opplæring i hvordan behandle persondata. Kun personer som pga kundeservice-hensyn trenger å behandle dine personlige opplysninger, har tilgang til dem. Det er dessverre slik at det finnes mennesker og organisasjoner som til enhver tid prøver å hacke databaser til nettbutikker, samt offentlige og private instanser. Vi jobber kontinuerlig for å se til at vi er godt beskyttet og blant de sikreste nettbutikkene.

Vi bruker industristandarder for å trygt lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon, for eksempel SSL / TLS, PGP og OneWay# -algoritmer.

 

Du har tilgang til å slette, endre og få utlevert din personlige informasjon

Du kan når som helst få utlevert din personlige informasjon, samt be oss om å slette og justere denne slik du måtte ønske. Du skal til enhver tid ha full kontroll på hva vi har lagret av informasjon om deg.

Det finnes unntak av data som ikke kan slettes, f.eks. kjøpshistorikk som er nødvendig ihht regnskapsloven o.l.

 

Utvidet info om ditt personvern (GDPR)

Dine personopplysninger og hvordan vi håndterer dem.

Når du betror dine personopplysninger til oss er det viktig for oss at du føler deg trygg. Vi verner om din personlige integritet. Dine personopplysninger behandles med respekt og i henhold til gjeldene lovgivning. Denne siden beskriver hvordan vi samler inn og behandler dine personopplysninger når du besøker vår nettside og bruker de tjenester vi tilbyr her.

Alle personopplysninger skjer i henhold til personopplysningsloven. Behandlingsansvarlig for personopplysningene er Happy Yachting (org.nr. 923435506).

I forbindelse med at du gjennomfører et kjøp hos oss, godkjenner du våre vilkår og at vi bruker dine opplysninger for å levere den servicen som du kan forvente deg av oss.

Hva er en personopplysning, og hva er sensitive personopplysninger?

Personopplysninger er informasjon og data som direkte eller indirekte kan henvise til en fysisk person som lever. Eksempler på dette er navn, personnummer, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Dette gjelder også kundenummer, kryptert informasjon og ulike typer elektroniske identiteter som f.eks. IP-adresse.

Hvilke personopplysninger samler vi inn og hvorfor?

Opplysninger som du oppgir når du er kunde hos Happyyachting.no
Når du handler hos oss på Happyyachting.no samler vi inn dine kontaktopplysninger; navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Vi samler også inn opplysninger om leveringsmetode, utleveringssted og IP-adresse. Når du benytter Klarna faktura eller Klarna konto oppgir du i tillegg også personnummer til dem som betalingsinstitusjon via Klarna Checkout kassesystem for at Klarna skal kunne foreta en kredittsjekk.

De kjøpsvilkårene du godkjenner ved å handle hos oss, utgjør den lovlige grunnen for å behandle dine personopplysninger og er nødvendige for at vi skal kunne oppfylle våre rettslige forpliktelser og fullføre våre avtale med deg om levering av varer og betaling for disse varene.

Opplysninger som samles inn ved personlig kontakt

Når du kontakter vårt kundesenter via f.eks. e-post, telefon eller chat, samler vi inn de personopplysningene som du gir oss. Dette for at vi skal kunne besvare de spørsmål du stiller oss og for å hjelpe deg. Dette kan være opplysninger om navn, telefonnummer, e-post og ordrenummer.

Om din henvendelse gjelder en retur eller reklamasjon kommer vi til å behandle dine personopplysninger for å kunne oppfylle våre oppgaver i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dette gjør vi med bakgrunn av at dette baseres på vår kjøpsavtale med deg når du har handlet av oss.

Hvordan bruker vi dine personopplysninger?

Fullføre inngått kjøpsavtale

Vi behandler dine opplysninger for å identifisere deg som kunde, håndtere og levere din bestilling, samt for å håndtere betalingen. Vi behandler også dine personopplysninger for å hjelpe deg om du kontakter oss med spørsmål, synspunkter eller ved retur/reklamasjon.

Informasjon om produkter og tjenester

Vi bruker dine personopplysninger for å sende ut e-post med informasjon om våre produkter og tjenester. Du kan når som helst tilbakekalle ditt samtykke til nyhetsbrev, kampanjer og tilbud ved å benytte den lovpålagte avmeldingslinken nederst i alle nyhetsbrevet vi sender ut. Du kan også kontakte kundeservice.

Vi kommer aldri til å utlevere dine opplysninger til 3.part eller selge dem til ekstern part.

Ved en evt fusjon, oppkjøp, eierskifte, navneskifte e.l., så skal du enkelt kunne oppdatere ditt samtykke for å motta nyhetsbrevet. Dersom et eierskifte gjennomføres vil du som mottaker av nyhetsbrevet i alle tilfeller ha minimum 14 dagers akseptfrist for endringer i vilkårene.

Hvem deler vi dine personopplysninger med?

Betalingsløsninger

For å kunne håndtere faktura og betalinger deler vi opplysninger med Klarna og PayEx. Klarna og PayEx samler inn personopplysninger om deg i forbindelse med betaling. Klarna og PayEx er da behandlingsansvarlig for disse opplysningene i henhold til Klarnas vilkår. Se klarnas vilkår på deres nettsider her og se PayEx sine vilkår her.

Transportør/Fraktselskap/Unifaun

Våre transportører har tilgang på dine personopplysninger som er nødvendige for å kunne fullføre og levere din bestilling.

Cookies/Google/Facebook/Instagram

Vi bruker analysedata via tredjepartscookie for markedsføring og web analyse for å forbedre våre tjenester. Vi registrerer i den forbindelse ingen informasjon om den besøkende sin IP-adresse og kan derfor ikke koble denne informasjonen sammen med din identitet.

Vi benytter analyseverktøyet Google Analytics for å spore hvordan våre kunder bruker nettsiden og for å same inn statistikk, slik at vi kan forbedre informasjon, navigasjon og struktur på hjemmesiden. Google Analytics bruker JavaScript og cookies og din informasjon er anonymisert.

Dersom du ikke ønsker at din informasjon skal lagres kan du i din nettleser velge å ikke akseptere bruken av cookies.

Direktemarkedsføring

For å kunne sende deg informasjon om våre produkter og tjenester bruker vi et eksternt CRM-system der vi lagrer din e-postadresse. Du kan når som helst av-melde ditt abonnement, enten ved å bruke den lovpålagte linken nederst i alle nyhetsbrevene eller ved å kontakte vår kundeservice.

Myndigheter

På oppfordring kan vi i henhold til lov og pålegg fra myndigheter gjøre oss forpliktet til å utlevere enkelte personopplysninger til f.eks. politiet i forbindelse med etterforskning.

Diverse

Vi kan i enkelte tilfeller overføre dine personopplysninger til andre mottakere enn de som er oppgitt ovenfor om det er nødvendig for vår virksomhet. Ved all håndtering av personopplysninger ivaretas høy sikkerhet og diskresjon.

Ved en evt fusjon, oppkjøp, eierskifte, navneskifte e.l., så skal du enkelt kunne oppdatere ditt samtykke for å motta nyhetsbrevet. Dersom et eierskifte gjennomføres vil du som mottaker av nyhetsbrevet i alle tilfeller ha minimum 14 dagers akseptfrist for endringer i vilkårene.

Så lenge tar vi vare på dine opplysninger

Vi tar vare på personopplysninger så lenge det er et behandlingsgrunnlag for det, et dokumentert behov for behandlingen eller på grunn av en pågående kundekontakt.

Det må finnes et behandlingsgrunnlag for behandling av hver enkelt personopplysning til hvert enkelt formål. Dette kan være for om det er nødvendig for å oppfylle en avtale, en rettslig plikt, for å beskytte vitale interesser, utføre en oppgave i offentlig interesse, utøve offentlig myndighet og  for å ivareta legitime interesser – interesseavveiing.

Vi har løpende rutiner som ivaretar at vi ikke lagrer unødvendige personopplysninger og vi minimerer lagringstiden i så stor grad som mulig. Normalt tar vi vare på dine kundeopplysninger i maksimalt 5 år, men vi tar vare på opplysninger opp til 10 år i henhold til regnskapslov (bokføringsloven).

Slik tar vi vare på sine personopplysninger

Vi har utført sikkerhetstiltak for å beskytte dine personopplysninger med tap, misbruk og uautorisert tilgang. Antall personer som her tilgang til dine opplysninger er begrenset til at det skal være hensiktsmessig. Bare personer hos oss som trenger å behandle dine personlige data, har tilgang til dem. Leverandørene som vi deler personlige opplysninger med, behandler dem på våre vegne og gjør dette i samsvar med våre instruksjoner.

Vi benytter oss av bransjestandarder for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon på en sikker måte ved f.eks. SSL/TLS, PGP og enveis hash-algoritmer.

Du bestemmer over dine personopplysninger

Du har rett å få utlevert dine personopplysninger som finnes hos Happy Yachting, samt at du kan kreve disse slettet (unntakene er om det er andre lover som krever at opplysningene skal tas vare på).

For å få tilgang på denne informasjonen eller slette dine opplysninger må vi motta en skriftlig søknad om dette. Søknaden må inneholde ditt personnummer, samt være undertegnet av deg. Send din søknad til Haapy Yachting AB, Sveavägen 168, 113 46 stockholm, Sverige. Opplysningene og/eller bekreftelse på sletting sendes uten unødvendig forsinkelse til din folkeregistrerte postadresse.

Du kan til enhver tid stoppe utsendelser av nyhetsbrev ved å benytte deg av avmeldingslinken (unsubscribe) som finnes i alle nyhetsbrev med kampanjer, tilbud og nyheter som vi sender til deg.

Om dine opplysninger er ufullstendige, feilaktige eller irrelevante har du rett til å kreve at de rettes eller slettes. Du har også rett til å kreve erstatning om behandlingen av dine personopplysninger ikke følger lovene.

Blant det som ikke kan slettes av informasjon er det de krav som oppgis i bokføringsloven og de opplysninger som kreves for at Babyland skal kunne oppfølge ved evt. retur og reklamasjonsansvar.

Det er viktig for oss at du er trygg på at vi verner om dine personopplysninger og vi jobber alltid for å behandle disse med største respekt. Om du anser at vi behandler sine personopplysninger feilaktig må du gjerne ta kontakt med oss. Du har også mulighet til å levere inn klage til datatilsynet, som er den utøvende myndigheten som ivaretar behandlingen av personopplysninger.

Happy Yachting AB forbeholder seg retten til å gjøre endringer i vår personvernpolicy når som helst, i den utstrekning det er nødvendig for å gjøre avhjelpe forstyrrelser eller for å møte nye juridiske og tekniske endringer og krav.

Alle endringer som omfatter personopplysninger kommer til å publiseres på denne nettsiden.

For ytterligere informasjon om vår håndtering av personopplysninger henviser vi kunder til å sende spørsmål til [email protected].

Produkten läggs i din varukorg.
Produktet er lagt i handlekurven.